Wrocław - Poznań w półtorej godziny

Leszno. Pociągiem nawet 160 km/h

Już w kwietniu kolejarze zakończą prace pomiędzy Rawiczem a Czempiniem, na linii Wrocław – Poznań...

Specjalne maszyny przygotowują tę trasę do prędkości 160 km/h. Wtedy to pociągi między stolicami Dolnego Śląska i Wielkopolski pojadą szybciej i ciszej w około 90 minut.

Podbijarka i szlifierka rozpoczęły prace od strony Rawicza. Prowadzi regulację 70 km torów w stronę Czempinia. Następnie do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno. To maszyna, która „bada” ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra. Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów.

Istotnym efektem inwestycji na „środkowym” odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego jest już 5 dostępniejszych stacji i 6 przystanków. Dla podróżnych, szczególnie osób mających trudności z poruszaniem się, przygotowano windy oraz pochylnie.

Są nowe tory, sieć trakcyjna, nowoczesne urządzenia sterowania. Bezpieczeństwo na trasie zwiększyły również nowe bezkolizyjne skrzyżowania oraz przebudowa 24 przejazdów kolejowo-drogowych.

Prace prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Koszt inwestycji to blisko 1,5 mld zł.

fot. interent

wróć do aktualności